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2016 FOOD TRAND RESEARCH

미국에 위치한 “The National Restaurant Association”는 기존의 전통적인 메뉴가 강세를 보이는 트렌드와 동시에 새로운 서브 트랜드 또한 발전하고 있다고 발표했습니다.

1600 명의 쉐프를 대상으로 조사한 결과, 지역 구매 조달을 통한 환경 친화적 메뉴가 높은 순위를 차지했습니다. 다양한 나라의 메뉴 또한 탑 20에 위치했습니다.

 

사람들의 삶 속에 깊숙하게 녹아 다른 라이프스타일에까지 영향을 주는 진정한 음식 트랜드는 시간에 걸쳐 변화합니다. 따라서, 업계 리더 쉐프와 레스토랑은 메뉴를 기획할 때 중요하고 오랜 시간에 걸쳐 변하는 진짜 소비자의 트랜드를 반영 하는 동시에, 레스토랑과 쉐프를 특별하게 만들고 또한, 새로운 트랜드를 만드는 창의적인 메뉴를 개발하고 있습니다.” - Hudson Riehle

 

2016 FOOD TRENDS 조사에서 상위에 위치한 메뉴들은 두가지 특징을 가지고 있습니다. 예를 들면, 지역적 특성과 각각의 레스토랑의 특성을 지키려고 노력하는 점입니다.

또한, 높은 순위에 위치한 메뉴는 글로벌 트랜드의 영향을 많이 받았음을 보여주고 있습니다. 예를 들면, 중앙 아시아 향신료(Ethnic condiments and spices), 정통 중앙아시아 및 남미 민족 요리, HALAL FOOD 등을 포함하고 있습니다.

이 조사에서는 어떤 종류의 메뉴가 주목을 받고 어떤 종류의 메뉴가 소비자들의 관심을 잃어가는지 또한 보여주고 있습니다. 아프리카 요리과 중동요리가 새로운 트랜드로 천천히 부상하고 있는 반면, 2012년도부터 인기 있던 Gluten-free foodKale salads 같은 음식은 인기를 잃어 가고 있습니다.


 

 

The National Restaurant Association’s What’s Hot in 2016 culinary forecast shows that mature menu trends maintain momentum, while sub-trends evolve in their wake.
 

The annual survey of nearly 1,600 professional chefs – members of the American Culinary Federation – found that local sourcing and environmental sustainability continue to rule the top of the menu trends list for 2016, from overall culinary themes to more focused versions of those themes. Also prominent in the top 20 are various takes on global flavors.
 

“True trends evolve over time, especially when it comes to lifestyle-based choices that extend into other areas of our everyday life,” said Hudson Riehle, senior vice president of research for the National Restaurant Association.
 

"Chefs and restaurateurs are in tune with over-arching consumer trends when it comes to menu planning, but add their own twist of culinary creativity to drive those trends in new directions. No one has a better view into the window of the future of food trends than the culinary professionals who lead our industry," Riehle said.
 

"We are excited to see how foodservice establishments will incorporate these culinary trends for 2016," said Thomas Macrina, CEC, CCA, AAC, national president, American Culinary Federation. “Chefs enjoy being creative and many of these trends give them the ability to do what they love: make fresh, delicious food for people to enjoy.
 

There is some synchronicity among several of the top trends for 2016. For example, locally sourced items are tied to the grow-your-own concept of hyper-local items, which in turn drills down to the make-your-own trend of house-made items.
 

International influences are also making a strong showing at the top of the list in 2016, including ethnic condiments and spices, authentic ethnic cuisine, ethnic-inspired breakfast items, and street food.

Additional analysis of survey results reveals which trends are gaining momentum and which ones are slowing down. For example, African and Middle Eastern flavors are on the rise, while kale salads and gluten-free cuisine are losing ground as hot trends.

The NRA surveyed 1,575 American Culinary Federation members September 2015, asking them to rate 221 items as a “hot trend,” “yesterday’s news,” or “perennial favorite” on menus in 2016. Find more information at Restaurant.org/FoodTrends

 



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